Stanovení podnikových procesů
– procesy podniku rozumíme navazující činnosti, jenž popisují vnitřní i hranice podniku přesahující popis aktivit; jedná se o aktivity, jenž zabezpečují dodávku zdrojů pro poskytování předmětu podnikání firmy, o procesy zhodnocující tyto zdroje a také o popis procesů zajišťující prodejní činnost
– procesy podniku popisující takové aktivity, u nichž má smysl zkoumat vstupní a výstupní toky dat, stejně tak jako jejich návaznost
– aby nedocházelo k hromadění všeobecně platných názvů podnikových procesů je důležité si stanovit alespoň základní pravidla pro definování procesů
– principy tvorby procesů:
– popis procesu musí obsahovat spojení sloveso + podstatné jméno
– každý proces musí míst svého vlastníka zodpovědného za realizaci procesu
– vlastník procesu musí být členem teamu
– jeden vlastník by měl zodpovídat maximálně za 4 procesy
– kvalita provádění procesů musí být měřitelná (tzn. Uvádíme konkrétní věcné činnosti, jenž mají vstupy a výstupy)
– často se stávám, že procesy (redukovat, zvýšit, optimalizovat ap.)
– v popisu bychom se měli vyhýbat přídavným jménům a příslovcím (jako např. přesně, správně, efektivní….)