Stanovení priorit v informační architektuře
1. potenciální přínosy:
* krátkodobé (okamžité změny)
* dlouhodobé (postupujeme dle archit.)
2. vyvolané změny v podniku
3. pravděpodobnost úspěchu
4. požadavek aplikace
(CRM = řízení vztahů se zákazníky)
– obchodní strategie nebo aktivita zaměřená na získání většího podílu výdajů zákazníků analyzováním vlastních zákaznických dat s cílem dosáhnout finanční transparentnosti , která umožní zaměřit se na získání a udržení a rozvoj ziskových zákazníků s větším ziskem)
Přínosy CRM
– optimální přístup k trhu zahrnující jednotné info o zákazníkovi (scénáře kontaktu – jak se zák. jednat)
– spolupráce a loajalita
– vysoká produktivita prodejních kanálů
– špičkový servis zahrnující cílený a optimální čas věnovaný službám
– zrychlení reakcí na trhu a požadavky zákazníka
– docílení profitability vyčerpáním potenciálu jednotlivých segmentů trhu
– spokojený zákazník
– obratu a zisku
Druhy (části) CRM
operativní (užívání uvnitř podniku)
kolaborativní (komunikace s dodavateli, partnery a zákazníky – call centra)
analytická část CRM (systémy pro analýzu a chování zákazníků