Proces Quality Management (PQM) – Plánování IS – PQM
– jedná se o další metodiku vyvinutou firmou IBM, která se zaměřuje na zkoumaní poslání, cílů a faktorů úspěchu podniku jako celku
– jejím cílem je především:
– určit klíčové, rozhodující procesy pro úspěch provozu organizace
– zhodnotit stávající informace do IT
– posoudit kvalitu jejich dosavadního plánování
– identifikovat potřeby nových investic do IT
– stanovit pořadí jejich důležitosti
– zjistit vhodnost nových aplikací IT pro podnik a jejich koordinace s aplikacemi již používanými
Plánování IS – PQM
– pokud správně definujeme podnikové procesy v kontextu s cíly podniku, lze pak najít takové procesy, které nejvíce ovlivňují dosažení podnikových cílů; tím tedy nacházíme procesy, které jsou rozhodující (kritické) pro úspěšný rozvoj organizace
– tým podnikového top managementu, jenž zpracovává studii, by měl být maximálně 10 členů
– vedoucím týmu je sponzor (obdoba sponzora z BSP v kombinaci s vedoucím týmu s BSP)
– hlavním koordinátorem je role facilitátora – musí mít zkušenosti jiných aplikací metody PQM a jeho hlavním úkolem je usnadňovat sponzorovi jeho práci a dohlížet na dodržování metodiky postupu, ostatní členové týmu se přibírají dle momentální situace a potřeby specialistů (ad hoc přístup)